www.kdwnr.fora.pl - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum www.kdwnr.fora.pl Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
Prawo KDWNR - aktualizacja 01.12.16
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.kdwnr.fora.pl Strona Główna -> Prawo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mscigniew
Wódz
PostWysłany: Wto 18:41, 22 Mar 2016


Dołączył: 20 Mar 2016

Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Prawo KDWNR
Uaktualnione: 13.08.2016

Wstęp
1. Jesteśmy drużyną rekonstrukcji historycznej odtwarzającą szeroko pojęte życie codzienne z przełomu X i XI wieku Europy Środkowej i Skandynawii. Naszym celem jest rozwijanie zainteresowań wczesnym średniowieczem i przeniesienie ich do wyższego poziomu. Pragniemy, aby drużyna reprezentowała wysoki poziom odtwórstwa historycznego jednocześnie dobrze się przy tym bawiąc.
a) W skład drużyny wchodzą zarówno Słowianie jak i Wikingowie, rodzimowiercy jak i Ci, którzy zostali ochrzczeni.
b) Nazwa drużyny pochodzi od nazwy boga Słowian Połabskich – Radogosta – określanego często jako lokalną odmianę boga słońca Swarożyca
c) Barwy drużyny (niebieski i zielony) reprezentuje stanica drużynowa

Hierarchia
2. W drużynie funkcjonuje system hierarchiczny. Na jej czele stoi Wódz. Jego prawą ręką jest Starszyzna, do której przynależeć mogą tylko ci najznamienitsi. Trzonem drużyny są Drużynnicy i mniej doświadczeni Drużynnicy Młodsi oraz nowo przyjęci do drużyny Otrokowie.


Wódz - Mścigniew. Założyciel i prawodawca. Najwyższy w hierarchii. Koordynuje, zarządza i prowadzi drużynę. Do niego należy ostatnie słowo. Prowadzi treningi, organizuje wiece, wyjazdy, przemarsze, pokazy i każdą inną działalność drużyny. Sprawiedliwie rozstrzyga spory. Pilnuje przestrzegania Prawa i reaguje gdy Prawo jest łamane. Stoi na czele Starszyzny i przewodzi jej obradom. Może awansować, degradować, karać lub wydalić drużynnika.

Rozpoznać go można po najbogatszym stroju w drużynie bowiem reprezentuje jedną z najwyższych klas społecznych.

Starszyzna - Prawica Wodza. Należeć do niej mogą tylko najznamienitsi wśród Drużynników - godni pełnego zaufania Wodza, stojący na straży Prawa, porządku i będący autorytetami młodszych kolegów. Od Starszyzny wymaga się jeszcze większego zaangażowania zarówno w odtwórstwo historyczne, ale i uczestnictwo w aktywnościach Drużyny. Ponadprzeciętnej znajomości odtwarzanego rejonu, umiejętności w wybranej dziedzinie i godnego reprezentowania Drużyny.

Starsi Drużynnicy nosić mogą strój i dodatki świadczące o średnio-wysokiej majętności. Między innymi są to obszycia jedwabne, barwne materiały wełniane (w kolorach czerwonym i niebieskim), pojedyncze hafty, nabijki na pasach, czy pojedyncza srebrna biżuteria.
Jeśli wojownik należy do Starszyzny może założyć hełm typu Gjermbundbu, czy Szłom, czy kolczugę. Bądź korzystać w walce z broni zdobionej (z godnym umiarem, bez przesady oczywiście)


Drużynnik - Doświadczeni z co najmniej dwu stażem. Wprawieni w wybranej dziedzinie na tyle by móc instruować młodszych stażem kolegów. Mają aspirować na autorytet dla najmłodszych i pomagać im w razie potrzeby. Ich strój powinien być odpowiedni dla klasy średniej, tzw. ludzi Wolnych.

Drużynnikowi przysługuje przywilej noszenia lnianej odzieży spodniej, krajek i pojedynczych elementów w odcieniach czerwieni oraz nieco mocniejszych barwników. Prócz tego pozwolić sobie mogą na miecz i hełm jednoczęściowy.

Drużynnik młodszy[/b] - Wymagany staż co najmniej dwuletni. Wprawieni w wybranej dziedzinie, ale jeszcze nie na tyle by pomagać innym. Posiadający doświadczenie w rekonstrukcji, lecz dalej czujący potrzebę pogłębiania wiedzy na temat odtwarzanego rejonu.

Drużynnicy młodsi reprezentują klasę przeciętną (średnio-niską) w społeczeństwie wczesnośredniowiecznym. Mogą sobie pozwolić na popularne barwniki takie jak zielony i żółty o maksymalnie średnim natężeniu barwy.

Otrok [/b] - Nowicjusz. Osoba przyjęta do drużyny, która pomyślnie przeszła okres kandydatury. Początkująca zarówno w rekonstrukcji jak i w wybranej dziedzinie. Uczący się na temat rejonów swojej postaci. Potrzebuje pomocy ze strony starszych kolegów.

Reprezentuje najniższą klasę społeczną - niewolnika, bądź biednego, podległego wieśniaka. Z tego tytułu nosić może ubrania z wełny w kolorach naturalnych (szarości do antracytów), bądź w odcieniach brązu. Bez żadnych ozdób. Do walki nosi topór bądź włócznie, hełm segmentowy, żżebrowy bądź jednoczęsciowy.

Kandydat - Osoba niebędąca pełnoprawnym członkiem Drużyny, która wyraża chęć do niej dołączenia. Musi pomyślnie przejść okres kandydatury trwający nie krócej jak 6 miesięcy, nie dłużej jak 9 miesięcy. Od momentu pojawienia się na pierwszym wiecu zostaje kandydatem na Otroka. W ten czas musi przygotować sobie strój cywilny nowicjusza składający się z koszuli i spodni/sukni, owijaczy (opcjonalnie) i butów, paska z prostą klamrą D-kształtną/sznurem konopnym lub lnianym wraz z krótkim nożem osobistym.

Rangi specjalne:
A. Odtwórcze

Główny Oboźny - Tomek - Osoba zajmująca się pilnowaniem porządku w obozie i wydająca polecenia innym. Jego zadaniem jest utrzymać obóz w godnym Drużyny historycznym porządku.

Kierujący Kramem - Sigrid - Osoba będąca koordynatorem wszystkich rzemieślników. Jej zadaniem jest organizacja warsztatów rzemieślniczych, kontakt z innymi rzemieślnikami w drużynie, ich promocja, bądź degradacja, a także wystawianie kramu podczas wyjazdów.

Dziesiętnik - _ - Wojownik, który nie raz sprawdził się w boju, dzięki czemu trafił do bezpośredniego otoczenia Wodza jako dziesiętnik. Może nim zostać co najmniej Drużynnik, który walczy ponadprzeciętnie i spełnia ponad program obowiązki Woja. Osoba ta nagrodzona jest możliwością noszenia ekwipunku bojowego godnego Starszyzny.

Sztandarowy - _ - Wojownik dzierżący podczas bitew Stanicę w barwach Drużyny. Osoba, która swoją podstawą zasłużyła na dzierżenie Stanicy w boju.

B. Porządkowo-organizacyjne

Drużynowy Fotograf - Aga + pomoc: Kuba - Osoby mające przywilej noszenia aparatu i możliwość uwieczniania sukcesów mniejszych, czy większych Drużyny przy każdej sposobności.

Menedżer Fanpejdża - Aga - Osoba zajmująca się drużynowym ffanpejdżem i komunikacją.

Webmaster - _ - Osoba zajmująca się porządkiem na forum drużynowym posiadają rangę moderatora.



3. Aby zostać przyjętym do drużyny należy mieć co najmniej 16 lat oraz przejść pomyślnie okres próbny, który może trwać do 9 miesięcy. Kandydat musi w tym czasie zostać zaakceptowany przez obecnych członków drużyny, wykonać bądź zaopatrzyć się strój podstawowy, wykazywać duże zaangażowanie i chęć ciągłego poszerzania wiedzy historycznej, regularnie pojawiać się na treningach i wiecach i – najważniejsze - ściśle przestrzegać niniejsze prawo. Po spełnieniu powyższych wymagań kandydat staje się Otrokiem i otrzymuje swoje imię drużynowe (zgodne z rejonem jaki odtwarza).

Działalność drużyny
4. Do działalności drużyny należą, bądź będą należeć: spotkania comiesięczne (dalej zwane jako Wiece), treningi wojów, warsztaty rzemieślników, przemarsze, wyjazdy na festiwale historyczne oraz treningi między drużynowe. Obowiązkiem każdego drużynnika jest aktywny wkład w rozwój drużyny.
Aby wspierać rozwój drużyny pobierane są obowiązkowe składki od każdego członka. Od października 2016 wysokość składki nie zależy od rangi i zawsze wynosi 10 zł miesięcznie. Składki należy opłacać regularnie w miarę możliwości.
5. Wiece są podstawową formą spotkań drużynowych. Każdy kandydat i członek drużyny musi być obecny na wiecu.

a) W razie nieobecności musi być ona usprawiedliwiona (niefortunne wypadki, terminy egzaminów etc.) i zapowiedziana[b] maksymalnie 3 dni po ogłoszeniu daty wiecu.
Informacje należy przekazać Wodzowi telefonicznie. Trzy nieusprawiedliwione niczym nieobecności w roku postrzegane będą jako lekceważenie drużyny. Takie zachowanie poskutkuje zakazem wyjazdów w sezonie. Zakaz może zostać zamieniony na inną karę – na wyjazdach taka osoba dostaje stałe zadania obozowe, które muszą zostać wykonywane niezwłocznie. Opieszałość i wyraźnie cwaniactwo może zakończyć się wydaleniem z drużyny.

b) Na wiecach przedstawiane są referaty i artykuły w formie prezentacji przez członków drużyny. Kolejność omawianych prezentacji i ich tematy narzuca Wódz. Jeśli zadany referat niezostanie wykonany na dany Wiec, wtedy osoba referująca dostaje polecenie wykonania dodatkowej prezentacji na następny termin i tak dalej. Aby pojechać na wyjazd należy mieć wszystkie prezentacje zreferowane lub w ostateczności opisane w postaci artykułu.

6. Treningi wojów odbywają się co tydzień w Soboty (bądź umówionym inaczej dniu) o 10.00 (zbiórka o 9.30 Wandy 10) na Kopcu Wandy. OBECNIE TRENINGI PROWADZONE SĄ NA SALCE GIMNASTYCZNEJ W PIĄTKI O 16.50 DO 18.00. Każdy kto chcę trenować walkę, jest lub chce zostać wojem zobowiązany jest do pojawienia się na treningu co najmniej dwa razy w miesiącu.
a) Każdy kto bierze udział w treningu musi mieć na uwadze, że walka to sport urazogenny. Wobec tego podstawą kwestią jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, tych podstawowych jak i tych przedstawianych na pierwszych treningach. Trenujący bierze odpowiedzialność za wszelkie urazy jakich dozna, w szczególności jeśli sam stwarza sytuacje niebezpieczne. Jeśli ktoś umyślnie stwarza sytuacje niebezpieczne może dostać zakaz uczestnictwa w treningach.
b) Każdy niepełnoletni musi posiadać zgodę od rodziców na uczestnictwo w treningach oraz zaświadczenie, że biorą za tę osobę odpowiedzialność.
c) Treningi prowadzi Wódz i należy traktować jak trenera.
d) Obecnie nieprowadzone są treningi sekcji łuczniczej, jednakże jest to planowane na przyszłość
e) Sesje i inne potwory strzegące drogi do naszego reko-rozwoju zwalczamy – nadrabiamy po zakończeniu ich rządów! Trening wypadł w sesji? Zapisz sobie, że w następnym miesiącu masz jeden obowiązkowy więcej.
f) Walczący mają miesiąc na przygotowanie mieczy treningowych i włócznie, drugi miesiąc na przygotowanie tarcz ze sklejki, trzeci miesiąc na ZAMÓWIENIE hełmów (od czasu zamówienia dodaje czas oczekiwania na hełm i czepiec) i tunik bojowych. Kandydatem walczącym stajesz się wtedy gdy odbędzie podstawowy trening bojowy – 3 jednorazowe treningi wstępne przygotowujące do ostrzejszych i bardziej skomplikowanych ćwiczeń walki

7. Warsztaty rzemieślnicze to spotkania cykliczne grupy odtwórców rzemiosł dawnych. Osobą odpowiedzialną za nie jest Sigrid i to do niej należy kierować pytania dot. rzemiosła, działalności rzemieślniczej w drużynie i terminów spotkań.

a) Aby zostać rzemieślnikiem należy wybrać co najmniej jedną dziedzinę (np. kaletnictwo, tkactwo, szycie, kowalstwo, jubilerstwo). Następnie należy przygotować 3 różne prace będące jak najdokładniejszymi replikami znalezisk, zarówno pod względem materiału, wymiarów i techniki. Prace te muszą dotyczyć wybranej dziedziny. Jeśli wybierze się więcej niż jedną, należy przygotować po 3 na każdą kolejną dziedzinę.
Prócz tego należy przygotować krótką prezentację i artykuł na temat znalezisk i swoich replik. W niej należy dokładnie opisać znalezisko - parametry techniczne, funkcje, potencjalną wartość.
Po pozytywnej ocenie przez Przewodniczącą Kramu, kandydat na rzemieślnika otrzymuje tytuł Czeladnika.

b) Tytuł Mistrzowski może otrzymać Czeladnik, który wykona Pracę Mistrzowską. Musi stworzyć wierną replikę skomplikowanego technologicznie znaleziska (np. hełm zdobiony, miecz, grzywna). Prócz tego musi napisać wyczerpujący referat na temat dziedziny swojego rzemiosła (co najmniej 10 stron maszynopisu) 100% oparty źródłach.
Tytuł Mistrza przyznany może być tylko podczas Wielkich Wieców (raz na 6 miesięcy).






8. Przemarsze to wycieczki zabarwione kontekstem historycznym. Trasy przemarszów często zahaczają o tematy historyczne. Uczestnicy noszą stroje i ekwipunek historyczny (tak jak podczas wyjazdów) dzięki czemu choć na chwilę mogą przenieść się do czasów miecza i topora.

9. Wyjazdy historyczne to, zaraz po wiecach, najważniejszy i najbardziej zewnętrzny obszar działalności drużyny.
a) Na wyjazdy wyjechać mogą tylko oficjalnie przyjęci do drużyny (Otrokowie)
b) Każdy drużynnik dostaje polecenia od wodza, które musi wykonać. W zadaniu pomagać mu mogą inni, obecnie nic nierobiący, drużynnicy. Są to zadania proste takie jak porąbanie drewna, rozpalanie ogniska, przygotowanie jedzenia, noszenie wody, pilnowanie obozu na czas nieobecności reszty drużyny, mycie naczyń obozowych, pilnowanie by przedmioty niehistoryczne były dobrze ukryte etc. Jeśli zadanie przerasta drużynnika lub z pewnego powodu nie może zostać przez niego wykonane to może on poprosić o przydzielenie mu innego zadania lub pomoc
c) Każdy drużynnik reprezentuje Drużynę, obowiązuję odpowiedzialność zbiorowa, dlatego należy dbać o to by pilnować się nawzajem.
d) Osoby, które piją alkohol nie są zwolnione z obowiązków obozowych. Kac nie jest żadną wymówką.
e) Nie wywiązywanie się z obowiązków obozowych, ich unikanie lub naruszanie podstawowych zasad współżycia społecznego zarówno w stosunku do drużynników własnych i obcych drużyn może poskutkować ostrzeżeniem i reprymendą, a w niektórych przypadkach nawet zakazem dalszych wyjazdów na czas nieokreślony

10. Podstawowymi wartościami obowiązującymi w drużynie jest honor i szacunek względem wszystkich drużynników (w szczególności Wodza i Starszyzny).

Strój i przedmioty
11. Istotnym aspektem odtwórstwa życia codziennego jest strój. Każdy strój musi być wykonany zgodnie z historycznymi prawidłowościami – musi być zgodny z: rejonem (nie pozwala się na mieszanie elementów strojów różnych, niepowiązanych nacji), czasem (odtwarzane znaleziska pochodzić muszą z okresu odtwarzanego przez drużynę), statusem (dotyczy to głównie ozdób, kroju i kolorów). Wszystkie kolory muszą być zgodne z naturalnymi barwnikami uzyskiwanymi w okresie wczesnego średniowiecza -, oryginalnymi znaleziskami bądź opracowaniami (nie pozwala się na luźne interpretacje i stylizacje).

12. Wszystkie przedmioty muszą być jak najwierniejszymi replikami oryginalnych znalezisk


Zawieszenie

14. Zawieszenie w prawach i obowiązkach członka drużyny może wystąpić w dwóch trybach:

a) dobrowolnym - niemogącym trwać mniej niż 12 miesięcy od dnia decyzji członka drużyny przyjętej do informacji Starszyzny. Aby zawieszenie zostało akceptowane musi zostać poparte odpowiednimi powodami (np. poważna choroba, wyjazd za granicę, wyjazd za pracą/studiami, urodzenie się dziecka, poważne problemy osobiste/rodzinne etc.). Zawieszenie dłuższe jak 24 miesiące skutkuje przemianowaniem na Przyjaciel Drużyny (Otrok bez możliwości awansu brany na wyjazdy tylko wtedy gdy jest na to miejsce i możliwość za zgodą Starszyzny). Przyjaciel Drużyny może spowrotem powrócić do swojej rangi jeśli wykaże ponadprzeciętne zaangażowanie, większe niż do tej pory. W ten sposób odzyska zaufanie i miejsce w hierarchii.

b) przymusowym - trwającym tyle ile zarządzi Starszyzna. Najczęściej nadawane będzie jako pewna forma ostrzeżenia. Ma na celu danie odpowiedniej ilości czasu drużynnikowi, który zaniedbuje swoje obowiązki. Jeśli w okresie przymusowego zawieszenia członek drużyny podejmie decyzje o opuszczeniu drużyny - zostanie z niej usunięty polubownie. Jeśli jednak po tym okresie obieca poprawę i faktycznie poprawi się (chodzenie na wiece, zaangażowanie etc.) zostaje na powrót pełnoprawnym członkiem drużyny. Jeśli mimo zakończonego okresu zawieszenia drużynnik nie podjął żadnej decyzji równoznaczne jest to z zlekceważeniem Drużyny i skutkuje usunięciem.

15. Osoba zawieszona nie musi płacić składek na okres zawieszenia. Jeśli jednak zdecyduje się może je uregulować za okres swojego zawieszenia w ramach dobrowolnej decyzji o wsparciu budżetu drużyny. Nie jest to wymagane i w żaden sposób nie zmienia podejścia do takiego drużynnika, jest to zatem kwestia czysto indywidualna.

16. Osoba zawieszona nie bierze jakiegokolwiek udziału w życiu drużyny. Oczywiście niema możliwości awansowania w trakcie swojej nieobecności.


17. Regulamin może się zmieniać w nieokreślonym czasie. Obowiązkiem każdego drużynnika jest przestrzeganie i dokładna jego znajomość

~Mścigniew, Wódz KDWNR


[/i]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mscigniew dnia Wto 1:58, 21 Mar 2017, w całości zmieniany 13 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.kdwnr.fora.pl Strona Główna -> Prawo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Programosy

Regulamin